VIDEN GØR GODT !

Viden gør godt ! Viden gør glad ! Viden gør stærk ! Viden gør én interessant !

Derfor er det bare med at klø på.  At lære er at leve – for at omskrive gamle HC lidt.  Og så skal man altid huske på, at hjernen er som en muskel. Hvis den ikke bliver brugt, så bliver den slap og doven. Det gælder også dens ejermand

Det har altid været min ledesnor. Vil du i verden frem, så forsyn dig med solid og nyttig viden. Og så gør det heller ikke noget, hvis den er lidt pirrende, lidt øjenåbnende og måske endda lidt sjov 😊  Så husker man den også bedre.

 

Og én meget vigtig ting mere:  Hvorfor holde al den viden for sig selv ?! Hvorfor ikke dele den med andre ?!  Man kan trylle, tegne og fortælle. Og man kan i vore moderne dage også bruge Nettet til – meget nemt og meget effektivt – at give andre hurtig adgang til ens skatkammer af viden.    Jeg har selv for nylig startet på at give mig selv – og forhåbentlig også andre – stor glæde af at bruge GOOGLE DREV / GOOGLE DRIVE til netop videndeling.  Man skriver sin viden ned ( eller op ), indtaler den på bånd eller laver en lille video med guldkorn af forskellig karat. Og så parkerer man det på drevet. Nemt, hurtigt og givende.

Se hvordan du gør HER

 

Og giver man sig endda tid til at være lidt filosofisk, så er det en måde at leve videre på. Man er der selv den dag, man ikke er der mere!  Hokus pokus: man har opfundet sit eget evige liv, kan man sige 😊

 

Som aktiv slægtsforsker siger jeg tit og ofte til mig selv: Hvor ville jeg ønske, at mine forfædre havde sørget for at leve videre, i hvert fald ved at give deres viden, erfaringer og tanker videre ! 

Jeg prøver i al beskedenhed at ”leve” og ”leve videre” blandt andet med disse bidrag, der næsten dagligt bliver udvidet og rettet til. I hvert fald til min egen store fornøjelse 😊  Og det er disse corona-tider også gode til !

VIDEN OM                                     HVAD MAN DOG SIGER                    BE IN THE KNOW

KRØNIKE                        

GRYNDERUP - VOR KIMBRISKE LANDSBY

GRAND PA – TELL ME YOUR MEMORIES




Comments

Popular posts from this blog

DANSKTALENDE ROBERT HABECK - MULIG KOMMENDE TYSK FORBUNDSKANSLER

DEN 2. OKTOBER 1972: FESTDAG FOR DANSK TILSLUTNING TIL EF

DET DANSKE SPROG KAN VÆRE MEGET DRILSK !