TYRKIET - MIN NYE BLOG OM SITUATIONEN OMKRING TYRKIET

DEN 7. SEPTEMBER:

Som jeg allerede har omtalt her på bloggen den 11. august, oplever vi for tiden øgede provokationer fra TYRKIET i det østlige Middelhav. Under trussel om krig prøver landets regering under aktiv lederskab af præsident Recip Erdogan at tiltvinge sig rettigheder til søgning efter olie og gas i områder, der ifølge international ret ikke er tyrkiske. Samtidig antyder Erdogan, at han ikke længere vil anerkende alle dele af  Lausanne traktaten fra 1923. Den bestemte bl.a., at øerne i det Ægæiske Hav er græske. Det kom også til at gælde for øerne Rhodos og Kos, da de efter 2. verdenskrig ikke længere tilhørte Italien.

Det er meget vigtigt, at verden og ikke mindst Europa aktivt følger med i, hvad der konkret sker i området, herunder ikke mindst hvad Tyrkiet siger og gør.

Jeg forsøger at give mit bidrag ved at lave en blog på engelsk om hele situationen. Den vil løbende blive opdateret med nye oplysninger fra troværdige kilder.

Find min blog på adressen:     turkey-questions.blogspot.com    

Kommentarer og forslag er meget velkommen.




Comments

Popular posts from this blog

DANSKTALENDE ROBERT HABECK - MULIG KOMMENDE TYSK FORBUNDSKANSLER

DEN 2. OKTOBER 1972: FESTDAG FOR DANSK TILSLUTNING TIL EF

DET DANSKE SPROG KAN VÆRE MEGET DRILSK !